چین بزرگترین هواپیمای آبی خاکی دنیا را تولید می‌کند

بزرگترین هواپیمای آبی خاکی دنیا در چین تولید می‌شود.   به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری شینهوا اعلام کرد چین قرار است بزرگترین هواپیمای آبی خاکی دنیا با نام AG600 که ساخت این کشور است را تا سال ۲۰۲۲ تولید کند. شینهوا به نقل از هوانگ لینگ چای، طراح ارشد شرکت صنایع هوایی چین نوشت: 

بزرگترین هواپیمای آبی خاکی دنیا در چین تولید می‌شود.

 


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری شینهوا اعلام کرد چین قرار است بزرگترین هواپیمای آبی خاکی دنیا با نام AG600 که ساخت این کشور است را تا سال ۲۰۲۲ تولید کند.


شینهوا به نقل از هوانگ لینگ چای، طراح ارشد شرکت صنایع هوایی چین نوشت: ما در تلاش هستیم تا سال ۲۰۲۱ مجوز هوایی را از مقامات هواپیمایی دریافت کنیم.


چین هواپیمای AG600 را به عنوان بخشی از برنامه مدرنیزه کردن ارتش خود و برای عرض اندام در تنش‌هایی مانند دریای چین جنوبی که با آمریکا دچار مشکل شده بود، تولید کرد.


این هواپیما اولین پرواز خود را در ماه دسامبر در چین انجام داد. هوانگ همچنین گفت که هواپیمای مذکور در سال جاری میلادی پروازهای بیشتری را انجام خواهد داد و اولین پرواز آن از روی آب خواهد بود.


شرکت هوانوردی چین ۸ سال برای تولید این هواپیما که به اندازه بوئینگ ۷۳۷ است زمان صرف کرد. این هواپیما برای انجام عملیاتهای نجات دریایی و خاموشی آتش در جنگل طراحی شده است. این هواپیما قادر به ۴۵۰۰ کیلومتر پرواز است و در عملیاتهای نجات دریایی امکان جابجایی ۵۰ نفر را دارد.


رسانه های داخلی چین گزارش دادند بخش‌های دولتی چین و شرکتهای فعال در این کشور در ماه دسامبر ۱۷ فروند از این هواپیما را سفارش داده‌اند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.