هتل فرشته پاسارگاد
تهران، ابتدای خیابان آفریقا، خیابان مریم شرقی، هتل فرشته پاسارگاد
هتل فرشته پاسارگاد تهران در شمال تهران بروی تپه های محله الهیه تهران با چشم اندازی زیبا به تهران ودسترسی راحت به سفارت سوئیس، باغ سفارت روسیه، خیابان شریعتی، مترو صدر، بلوار آفریقا وبزرگراه مدرس قرار گرفته است
تاریخ چه هتل فرشته پاسارگاد
این هتل از سال 1389 توسط شرکت هتل فرشته پاسارگاد که یک مجموعه خصوصی است و نخستین پروژه خودرا دراستان مازنداران به نام هتل نشتاورد آغاز ودومین پروژه در دست احداث هتل فرشته پاسارگاد در تهران است که توسط طراح برج میلاد تهران زاها حدید در 46 طبقه در زمینی به مساحت 4.500 متر مربع با زیر بنای 106.000 متر احداث خواهد شد.
امکانات هتل فرشته پاسارگاد:
این هتل دارای 633 واحد پارکینگ، 47 واحد تجاری مختص هتل، 2000 متر مربع فضای اداری، 10 واحد رستوران وکافی شاپ، اتاق های مخصوص جلسات، 300 واحد اتاق وسئویت، 40 واحد هتل آپارتمان، مجموعه استخر، اسپا وسالن بدنسازی، تالارهای مراسم وسالن اجتماعات با ظرفیت 100 نفر، لابی های بسیار وسیع، 26 دستگاه آسانسور با سرعت وظرفیت های مختلف و6 دستگاه پله برقی وهزاران امکان دیگر در دست احداث می باشد.
یکی از مهم ترین چالش های این پروژه سازه بسیار پیچیده و نا متعارف برج 46 طبقه می باشد. 42 متر از ساختمان در داخل زمین قرار دارد، 30 متر بین دو گذر شرقی و غربی واقع شده و بر روی این پایه، برج 158 متری قرار گرفته است. مهم ترین المان سازه ای پروژه متشکل از سه عدد کر بتنی است که از روی فونداسیون تا بالاترین طبقه برج امتداد یافته و این سازه 210 متری را مهار می کند. سازه 16 طبقه تحتانی را ترکیبی از ستون ها، پدستال ها، دیوارهای حائل و اسلب های بتنی با مقاومت سی50 تشکیل می دهد. در طبقات برج با توجه به اینکه پلان طبقات دائما در حال تغییر است، لذا ستون های فولادی واقع روی جداره ها بصورت مورب حرکت می کنند. ضمن اینکه این ستون ها همزمان نقش زیباسازی نما را نیز بر عهده دارند. با توجه به اینکه پروژه هتل فرشته پاسارگاد دارای ویژگی های منحصر بفرد فرمی است و در چهارچوب آئین نامه های متداول طراحی سازه در ایران نمی گنجد، لذا در طراحی سازه ای این ساختمان علاوه بر روش های طراحی آئین نامه ای از روش های طراحی عملکردی نیز استفاده شده است.
رزرو بلیط هواپیما – بلیط هواپیما – چارتر ارزان – خرید بلیط هواپیما
مثلا ممکن است کودک خردسال پشت سرمان به صندلی ما لگد می زده، یا جلوی پایمان فضای کافی وجود نداشته، یا اینکه با نفر کناری بر سر استراحت گاه دست دچار مشکل شده ایم. قطعا همه دوست می داشتیم که صندلی کنار راهرو در ردیف خروجی و جلوی هواپیما نصیبمان شود و کسی هم کنار ما ننشسته باشد! گرچه هیچ راه حل تضمین شده ای برای رسیدن به این حالت وجود ندارد، ولی با تکنیک های پیشنهادی ما می توان وضعیت را بهتر کرد. ما در اینجا، شما را برای دست یابی به بهترین صندلی در هواپیما راهنمایی می کنیم.
window Seats ، صندلیهای کنار پنجره (که چشمانداز خوب دارند)، Isle Seat صندلیهای راهرو (که فضای راحتتر و بیشتری برای تحرک دارند) یا Middle Seats صندلیهای وسطی (که امکانات دوتای دیگر را ندارند)
صندلیهای جلو و عقب هواپیما، هرکدام مزایا و معایبی دارند. در بسیاری از هواپیماهای جت، یکی از بزرگترین معایب صندلیهای عقب، سرو صدای داخل کابین است. که دلیل کافیای است برای ناراحت بودنِ صندلی. اصولاً یکی از مهمترین دلایل جلو بودن صندلیهای پروازهای First Class همین دور شدن از سر و صدای موتور است. البته آرامش و سکوت این بخش میتواند با سر و صدای نوزادان (که انگار همیشه صندلیهای آرام و ساکت جلوتر را ترجیح میدهند زایل شود.)
منبع: www.seatmaestro.com- www.fodors.com
مسافرین محترم پروازهای خروجی فرودگاه امام(ره) توجه داشته باشند با توجه به بسته بودن ورودی اصلی فرودگاه به خاطر مسائل امنیتی و ترافیک شدید در این محدوده و خصوصا راه اندازی پرواز حجاج و تراکم پروازها در این ایام، زودتر از موعد مقرر جهت حضور در فرودگاه برنامه ریزی کنند.
لطفا قبل از سفر به دبی این نکات رعایت کنید
بعد به خرید بلیط هواپیما یا قمیمت بلیط هواپیما چک کنید
به اطلاع هموطنان گرامی میرساند، حمل و مصرف برخی داروهای مسکن رایج در ایران براساس مقررات گمرکی و انتظامی امارات عربی متحده، بعنوان استفاده از مواد مخدر تلقی میشود بنابراین یافتن چنین دارویهایی نزد مسافرین ایرانی به هنگام ورود به امارات نقض قوانین این کشور محسوب گردیده و دارای پیگردهای قضایی میباشد.
برای پرهیز از بروز مشکلات و درگیرشدن هموطنان عزیز در گرفتاری های قانونی و قضایی امارات پیشنهاد میشود که توصیههای زیر با دقت مطالعه و رعایت گردد:
- تا حد امکان از همراه داشتن هرگونه داروهای آرامبخش و خوابآور اعم از قرص، شربت و آمپول به هنگام ورود به امارات پرهیز نمائید.
- کسانی که به دلایل پزشکی(و نه بر اساس خود درمانی)مجبور به استفاده از این داروها هستند، لازم است قبل از ورود به امارات، نسخه پزشک معالج را به زبان عربی ترجمه و به تایید وزارت بهداشت ، قوهقضائیه، وزارت امور خارجه ایران و سفارت امارات عربی متحده در تهران رسانده و مدارک تایید شده را جهت ارائه به ماموران گمرکی و انتظامی امارات در بدو ورود در فرودگاه و یا بندر ارائه نمایند.
- با توجه به فرآیند طولانی تایید مدارک پزشکی توصیه میشود، این دسته از هموطنان، صرفا با داشتن خلاصهای از سوابق پزشکی خود، بجای حمل داروهای ضروری مورد نیاز، با مراجعه به درمانگاه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در دبی نسبت به تهیه آنها اقدام نمایند.
- افرادی که اقدام به تایید نسخههای پزشکی خود در ایران نموده و داروهای مورد نیازشان را به همراه دارند در صورت بروز هرگونه مشکلی در فرودگاههای دبی و شارجه میتوانند بلافاصله با سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران جهت رسیدگی به مشکل خود تماس حاصل نمایند.
آدرس: دبی، منطقه جمیرا، خیابان الوصل، شماره 256
تلفن: 3444717-009714
خرید اینترنتی بلیت هواپیما هواداران خاص خود را پیدا کرده است.
به نقل از پولنیوز-در یک سایت جامع تمام پروازهای موجود از هر شرکت برای شما به نمایش گذاشته می شود و حق انتخاب بیشتری دارید.
برای خرید اینترنتی باید سه شرط زیر را داشته باشید.
1- یک ایمیل باید داشته باشید تا بتوانید ثبت نام کنید. اگر ندارید برای خود یک حساب ایجاد کنید.
2- یک کارت بانکی عضو شتاب که رمز دوم آن را هم داشته باشید. اگر رمز دوم ندارید می توانید از خودپرداز همان بانکی که در آن حساب دارید رمز دومتان را بگیرید.
3- پول به اندازه کافی
برای خرید بلیت هواپیما شما دو راه دارید؛ هم می توانید به سایت تک تک شرکت های هواپیمایی مراجعه کنید و بلیت خود را تهیه کنید و هم اینکه از یک سایت جامع این کار را انجام دهید.
عیب روش اول این است که با انتخاب های کمتری روبرو هستید
مثلا شما اگر قصد سفر به مشهد را داشته باشید، می توانید به سایت ایران ایر مراجعه کنید و فقط از بین هواپیماهای این شرکت پرواز خود را انتخاب کنید و دیگر دسترسی به شرکت آسمان و ... ندارید اما در یک سایت جامع تمام پروازهای موجود از هر شرکت برای شما به نمایش گذاشته می شود و حق انتخاب بیشتری دارید.
سایت های بسیاری این کار را انجام می دهند. شما کافی است به یکی از این سایت ها وارد شوید و ثبت نام کنید و بعد از انجام امور ثبت نام روی دکمه بلیت هواپیما کلیک کنید و مشخصات سفر خود وارد کنید.
مشخصاتی مثل اینکه پرواز داخلی می خواهید یا خارجی، مبدا، مقصد و تاریخ حرکتتان. پس از جستجو پرواز مورد نظرتان را انتخاب کنید و پول بلیت را از طریق عابر بانک تان پرداخت کنید. کار خرید بلیتتان تمام شده است و شما می توانید در زمان مناسب به فرودگاه بروید و با نشان دادن یک کارت شناسایی به باجه صدور کارت پرواز بگویید که بلیتتان را به صورت اینترنتی گرفته اید.
افرادی که در پروازهای داخلی تخفیف ویژه می گیرند
تمامی افراد زیر با ارائه مدارکی که گفته می شود، می توانند در روازهای داخلی 50 درصد تخفیف بگیرند:
- تمام خانواده های شهدا، اسرا و مفقودان شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان/ مدارک لازم: معرفی نامه بنیاد شهید و یا تصویر کارت شناسایی از این نهاد.
نکته: جانبازان جنگ تحمیلی تنها به همراه یک همسفر شامل این تخفیف می شوند.
- معلولان/ مدارک لازم: معرفی نامه سازمان بهزیستی یا کارت معلولیت معتبر
نکته: تنها فرد معلول شامل این تخفیف می شود.
- کارکنان سازمان هواپیمایی کشوری/ مدارک لازم: معرفی نامه از سازمان هواپیمایی کشوری
نکته: این تخفیف تنها برای خود کارمند و تنها یک بار در سال ارائه می شود.
- نمایندگان مجلس شورای اسلامی/ مدارک لازم: کارت شناسایی معتبر
نکته: تخفیف نمایندگان تنها در مسیر بین تهران و استان حوزه انتخابیه نماینده اعمال می شود.
بهترین و بدترین صندلی های هواپیما
آمارهای جهانی می گویند، در صورت فرود اضطراری یا وقوع آتش سوزی تعدادی از صندلی های هواپیما شانس بهتری برای خروج و زنده ماندن در اختیار صاحبانشان می گذارند. نیتجه تحقیق دانشگاه گرینویچ بعد از بررسی 105 سانحه هوایی فاش کرده است مسافرانی که در قسمت جلوی هواپیما (تا ردیف 5)، پشت یا جلوی خروجی های اضطراری می نشینند، بیشترین شانس زنده ماندن را دارند و اما بدترین صندلی ها که در مسافرت های طولانی چند ساعته خواب و خوراک را از شما می گیرند، صندلی های روبروی دستشویی ها، صندلی های نزدیک آشپزخانه و صندلی های ردیف میانی هواپیما هستند که با بوی نامطبوع و رفت و آمد زیاد مسافران و مهماندارها آسایش شما را سلب می کنند.
دقیقه نود خرید بلیت
آخرین مهلت برای مراجعه به باجه های پذیرش مسافر در پروازهای داخلی یک ساعت و 30 دقیقه قبل از پرواز و برای سفرهای خارجی سه ساعت پیش از پرواز است بعد از این زمان باجه پذیرش مسافر برای یک پرواز خاص، بسته می شود و شما فرصت تهیه بلیت را از دست می دهید.
میزان باری که می توانید به صورت رایگان حمل کنید
با توجه به مقصد نهایی سفرتان، چمدانی که حمل می کنید به دو روش وزنی و تعدادی پذیرش می شود. در مسیرهای آمریکا و کانادا چمدان به روش بسته ای و در سایر مسیرها به صورت وزنی محاسبه می شود همچنین تعداد چمدانی که مجاز هستید حمل کنید براساس رده های مختلف پروازی متفاوت است. میزان دقیق بار مجاز در بلیت شما ذکر می شود. در پروازهای داخلی میزان بار مجاز 20 کیلوگرم است.
نکته: اگر چمدان تان گم شد به امور جامه دان شرکت هواپیمایی پروازتان، مستقر در سالن ورودی فرودگاه مراجعه کنید و با پر کردن برگه ها و فرم های مخصوص برگه «اطلاعات و مشخصات اثاثیه تحویل نشده به مسافر» را تحویل بگیرید که حاوی یک شماره پیگیری برای پیدا کردن و ردیابی وسایل تان است.
وقتی می خواهیم بلیتمان را پس بدهیم
تمام بلیت های معمولی و غیرچارتر با کسر مبلغی خسارت، امکان لغو یا تغییر دارند. پول پرداختی هم تا پایان همان روز ابطال بلیت، به حساب شما برگردانده می شود.
اما پرواز چارتر چیست؟ پرواز چارتر به تمام پروازهایی گفته می شود که توسط یک ارگان، سازمان، هتل، تور و ... برای شما رزومه شوند، شرکت های هواپیمایی این پروازها را باطل نمی کنند و زمان آن را به خواست مسافر تغییر نمی دهند.
اما مبلغ خسارت لغو یا تغییر زمان پرواز طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری بر این اساس محاسبه می شود.
- تا ساعت 12 ظهر سه روز قبل از پرواز پنج درصد
- تا ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز 10 درصد
- تا 30 دقیقه قبل از پرواز 30 درصد
- از 30 دقیقه قبل از پرواز تا بعد از پرواز 50 درصد